LID DONATEUR VRIJWILLIGER
OPGEVEN-WIJZIGEN-NIEUWSFLITS

Sloop oude boerderij ‘Batavier’ aan de Batavierlaan. Op die plaats is er een nieuw pand gebouwd in dezelfde stijl en dezelfde naam waarin de bibliotheek is gevestigd.

Nieuwerkerk a/d IJssel. Bouw en opening van het Gemeentehuis aan het Raadhuisplein op 16 september 1988. Dit gemeentehuis is in 2018/2019 vervangen door het huidige gemeentehuis.

Het schip in de dijk 1953. De heren C. Heuvelman en J.A. van Vliet vertellen over de het schip in de Groenendijk tijdens de watersnoodramp 1953. In 2009 kregen zij de Carnegieprijs.

Hoe een schip een overstroming voorkwam, 70 jaar geleden.

Steenplaats Klein-Hitland. ‘Stenen uit het Slib’ - Cor Vermeulen.

Steenplaats Klein-Hitland. Oude filmfragmenten Steenplaats.

Film van (zangvereniging) Nieuw Leven uit Nieuwerkerk a/d IJssel, die vertoond is op een bijeenkomst van de HVN (in februari 2004).

Kortenoord Distilleerderij ‘De Keizer’. Fragment uit een video Nieuw Leven.

Nieuwerkerk a/d IJssel. Schaatsers van Rotterdam via Nieuwerkerk naar Gouda voor een Goudse pijp.

Kortenoord. Lossen van zand in een zandsilo. Systeem van Arie Kreuk (1987).

Nieuwerkerk a/d IJssel. Fusie van drie gemeenten tot de gemeente Zuidplas op 1 januari 2010. NOS Journaal.

Steenplaats Klein-Hitland. ‘De Steenfabriek’ - Jan van Til.

Over de restauratie van de Steenovens op Klein Hitland in 2009. Interview bij de start ervan door Omroep West.

Nieuwerkerk a/d IJssel. Marathonloop Rotterdam via Nieuwerkerk Moordrecht en Zevenhuizen in 1950.

Nieuwerkerk a/d IJssel. Opening Bachplein 1974 met ballonvaart en burgemeester Cor van de Linde. Rob Stolk (toen 19 jaar).

Nieuwerkerk a/d IJssel, wijk Zuidplas. Op en rondom boerderij "Weltevreden" van de familie Streng, gelegen a/d Ringdijk (later: Oostringdijk). De boerderij werd onteigend voor de nieuwbouw.

Hollandsche IJssel, Werkhaven, Nieuwerkerk aan den IJssel. Interview met Lex Broere, bewoner.

Cor Vermeulen ~ Maaien

Cor Vermeulen ~ Opschonen

Cor Vermeulen ~ Karnen

Cor Vermeulen ~ Melken
Boerderij ‘Nooit Gedacht’.

Nieuwerkerk NS-spoordijk. Versterking van het Baanvak Rotterdam-Gouda.