LID DONATEUR VRIJWILLIGER
OPGEVEN-WIJZIGEN-NIEUWSFLITS
 Nieuwsbrieven
Minimaal drie maal per jaar geeft de HVN voor leden, donateurs en relaties een gedrukte Nieuwsbrief uit, die in de brievenbus valt. Oudere nieuwsbrieven zijn te raadplegen via het archief.
 Nieuwsflits
Regelmatig wordt u over de ontwikkelingen van onze vereniging en oudheidkamer op de hoogte gehouden d.m.v. een 'nieuwsflits' op deze website. De leden van de HVN worden van een nieuw uitgegeven nieuwsflits op de hoogte gesteld door een emailbericht. De flitsen zijn te lezen via de pagina nieuwsflitsen.
 Verwijzingen (links) naar relevante websites
Bijzondere sponsors Geschiedenis van Zuid Holland.
Molen KortenoordJe bent Nieuwerkerker als...

Historisch Nieuwerkerk ad IJssel.
Transport en chauffeurs uit Nieuwerkerk ad IJssel e.o.Stadsarchief Rotterdam.
Stichting Oud Zevenhuizen-Moerkapelle (OZM).Historische Vereniging Moordrecht (HVM).
Historische Kring Krimpen ad IJssel.Historische Vereniging Capelle ad IJssel (HVC).
Historische Vereniging Ouderkerck op d’ IJssel. Historische Vereniging Prins Alexander.
Streekarchief Midden Holland.Steenovens Klein Hitland.
 Boeken en brochures
Hierna volgt een overzicht van boeken en brochures over Nieuwerkerk en omstreken.

boeken brochures van Adri, Mieke en Arjan den Boer over Nieuwerkerk aan den IJssel (Adri den Boer is 30 jaar secretaris geweest van de Historische Vereniging).

Twee indexen (met titel en datum) van de door Adri den Boer in het ‘Kanaal’ onder de rubriek Toen en Nu en in ‘Hart van Holland’ onder de rubriek Oud plus Heden geschreven artikelen. De artikelen zijn voor 2009 t/m 2013 (het Kanaal) en vanaf maart 2013 (Hart van Holland) bij het Streekarchief Midden Holland (SAMH) raadpleegbaar.
boeken brochures van andere auteurs over Nieuwerkerk aan den IJssel.

boeken brochures over de regio van Nieuwerkerk aan den IJssel.

boeken brochures over het Hoogheemraadschap Schieland.

boeken brochures over overige zaken.

De meeste boeken en brochures van de familie den Boer zijn in het boekenkastje in de Ontvangstruimte in de Oudheidkamer te vinden.